N.B. Het kan zijn dat elementen ontbreken aan deze printversie.
Actualiteitendebat: Sociale media en de Tweede Kamerverkiezingen
De Tweede Kamerverkiezingen komen er weer aan, maar dit jaar zal het er anders aan toe gaan dan in voorgaande jaren. Campagnevoeren op straat is haast onmogelijk door de coronaregels, dus voeren partijen hun campagne vooral online. Sociale media spelen hierbij een belangrijke rol. Het brexitreferendum en de Amerikaanse presidentsverkiezingen hebben aangetoond dat de invloed van sociale media niet te onderschatten is. Hoe belangrijk zijn sociale media precies tijdens de aankomende verkiezingen in Nederland? Welke campagnetactieken worden er vooral gebruikt? Zijn hierin grote verschillen aan te wijzen tussen de politieke partijen? Hoe reëel is het gevaar dat desinformatie de Nederlandse verkiezingen zal beïnvloeden?
In het Actualiteitendebat van woensdag 3 maart 2021 ging inleider en panellid Rens Vliegenthart en panelleden Kees Verhoeven en Lien van der Leij in debat over de invloed van sociale media op de aankomende verkiezingen. Kees Boonman was moderator.
|
|
|
| |||
Welkomstwoord door Kees Boonman | Inleiding door Rens Vliegenthart | Discussie |
Titel | Sociale media en de Tweede Kamerverkiezingen |
---|---|
Spreker(s) | Rens Vliegenthart, Kees Verhoeven, Lien van der Leij en Kees Boonman (debatleider) |
Duur | 1 uur, 22 minuten, 17 seconden |
Download | MP3 |
Transcriptie | tekst |
Het Actualiteitendebat is onderdeel van Democratie in Debat, een samenwerking van het Montesquieu Instituut, Nieuwspoort, ProDemos en Filmhuis Den Haag.