N.B. Het kan zijn dat elementen ontbreken aan deze printversie.
Resultaten Grafisch Lyceum Utrecht, afdeling Grafisch Vormgeven
Op de Grondwetdag reisden acht teams van acht verschillende middelbare scholen naar Den Haag voor een scholierenchallenge. In de Gotische zaal van de Raad van State streden de teams om de prijs voor het beste raadgevende advies. De leerlingen gaven aan de hand van drie fictieve wetsvoorstellen hun advies. Er waren ook Grondwetwandelingen, waarbij geïnteresseerde burgers onder begeleiding van prominenten meer te weten konden komen over de Grondwet.
Namens het Grafisch Lyceum Utrecht, afdeling Grafisch Vormgeven waren er ook teams aanwezig. Zij zorgden voor grafische ondersteuning. De studenten legden de scholierenchallenge en Grondwetwandelingen op creatieve wijze vast. Het beeldmateriaal is uiteenlopend van aard en geeft de Grondwetdag en de creatieve geest van de studenten goed weer.
Inhoudsopgave van deze pagina:
Studenten: Tessa van der Herik, Djanilla van den Heuvel, Chantal van der Hoeven, Dewi Lagerberg, Rouicha Oberweis, Carijn Riggeling, Julia Zwaan en Mette Pietersma
Groep 2va3 heeft een website gemaakt met onder andere een straatinterview en een overzicht van hun andere beeldmateriaal.
Naast deze website heeft de groep ook een infoboek over de Grondwetdag gemaakt. In dit boekje is allerlei informatie over het verloop van de Grondwetdag te vinden.
Ook heeft de groep een stripverhaal gemaakt over de scholierenchallenge. In de strip wordt het belang van de Grondwet benadrukt.
De groep heeft ook een poster gemaakt voor de viering van de Grondwetdag.
Ten slotte heeft de groep drie verschillende ontwerpen van een plattegrond gemaakt voor de Grondwetwandeling.
Studenten: Remy Boeschoten, Mila van Burgsteder, Peter Eigenraam, Romy Heesen, Kim van Poppel en Rhona Torensma
Groep 2vb1 heeft een magazine gemaakt, waarin allerlei informatie over de Grondwetdag staat. In het magazine komen de deelnemende teams en hun pitches uitgebreid aan bod. Ook de organisatoren van de Grondwetdag krijgen aandacht. Dankzij de vele foto's die zijn verwerkt ontstaat een compleet beeld van de dag.
Student: Fleur Hagen
Namens groep 2vb3 is een alternatief ontwerp van een plattegrond gemaakt voor de Grondwetwandeling.
Daarnaast is een filmpje gemaakt waarin een impressie van de scholierenchallenge wordt gegeven.
Studenten: Melissa Brals, Robin Kirpensteijn, Quinty Klunder en Josanne Roelevled
Groep 2vb4 heeft een alternatieve plattegrond en informerende beschrijving voor de Grondwetwandeling gemaakt.
De groep heeft ook een kort filmpje gemaakt die een vlotte impressie van de Grondwetdag geeft.
Ten slotte heeft de groep ook een aftermovie gemaakt van de dag, waarin de scholierenchallenge uitgebreid aan bod komt.
Studenten: Tessa Balledux, Rianne van der Geest, Tess van Goozen, Bodine Treskes, Amanda van Leeuwen en Anouk Dielessen
Groep 2vb5 heeft twee filmpjes gemaakt. De groep hield een interview met Mr. Joop Drop, staatsraad in de afdeling bestuursrechtspraak bij de Raad van State. Één van de fictieve wetsvoorstellen voor de scholierenchallenge ging over het recht om digitaal vergeten te worden. Aan de hand van dit onderwerp interviewden de studenten Drop over het referendum over de Wet op Inlichtingen- en veiligheidsdiensten.
Ook maakte de groep een pakkend filmpje aan de hand van dit fictieve wetsvoorstel. Dit korte filmpje introduceert het voorstel om digitaal vergeten te worden.